زندگی نامه امام علی -ع-

 

قدر این یکدانه گوهر را علی دانست و  بس

                              آری آری قدر  گوهر را  که داند؟ گوهری

زین چمن رويیده گلها وه چه گلهایی که هست

               روشن از رخسارشان آیات فضل وبرتری    

تاریخ ولادت

درسیزدهم رجب 23سال قبل از بعثت در خانه کعبه بدنیا آمد

داستان ولادت امام علی -ع-

    در روزجمعه ،سیزدهم ماه رجب از سال سی ام عام الفیل عباس بن عبد المطلب با یزید بن قعنب وگروهی از بنی هاشم در برابر خانه کعبه نشسته بودندکه فاطمه بنت اسد پیچیده در چادر عرب،باردار و با گامهایی به کندی و آهستگی بر داشته  می شدند به سوی کعبه آمد چنگ در پرده های آویخده کعبه زد و همان جا نشست .

فاطمه که ازدرد و رنج زایمان بی تابی می کرد،رو به آسمان کرد و گفت«خداوندا!به تو و پیامبران وکتابهایی که از سوی تو نازل شده اند به آیین جدم ابراهیم خلیل که خانه کعبه را بنا کرده است،ایمان دارم .خداوندا!به پاس احترام کسی که این خانه را ساخت و به حق کودکی که در وجود من است،تولد این کودک را بر من آسان فرما.»

انگاه دیوار کعبه شکافته شد و فاطمه بنت اسد در برابر چشمان حیرت زده عباس و یزید بن قعنب،وارد خانه شد و شکاف دیوار به هم آمد. بنی هاشم هر قدر تلاش کردند نتوانستند وارد خانهء کعبه    شوند .حتي ابوطالب که به سراغ همسرش آمد نتوانست در کعبه را بگشاید. پس از سه روز فاطمه از خانه کعبه بیرون آمد. او کودکی را که در آغوش داشت،به جمعیتی که در انتظار بودند، نشان داد و رو به ابوطالب گفت:«آنگاه که خواستم از کعبه بیرون  بیایم هاتفی ندا کرد! نام این مولود را علی بگذار که خداوند علی  اعلی می فرماید: من نام او را از نام خود بر گرفتم.» 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://loxblساعت
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : امیر حسین چاهی
تاریخ : یک شنبه 10 شهريور 1392